Han har berättat för mig att det här kommer gå bra





Imorgon ska en som jag känner operera sig. Jag väl haft mina stunder av hopp och förtvivlan om det här. Men jag bett om detta i stort sett varje dag. Det har funnits dagar då jag inte orkat. För ett tag sedan bad jag extra länge om det här. Jag visste att jag inte kunde göra så mycket åt situationen, men jag visste att jag kunde be. Jag bestämde mig för att lägga operationen i Jesus händer. Jag skulle fortsätta att be, men jag skulle inte lägga mina tankar så mycket på operationen. Klart att tankarna har funnits där, men nu när jag lagt operationen i Jesus händer fick han ta hand om det. Det är han som kan ta hand om det.

Men den här kvällen då jag bad en extra bön visade mig Jesus en sak mitt under bönen.
Jag såg personen som skulle opereras ligga på operationsbordet med läkaren som opererade. Men Jesus var också där. Vart skulle han annars vara? Men det var mer än så. Det var inte läkaren som opererade, utan Jesus. Jesus hade sina armar utsträckta och från hans händer strömmade något som såg ut som rosa vatten. Vattnet strömmade ur i rummet och strömmade speciellt runt personen som opererades. Hela rummet fylldes av det rosa vattnet. Då fick jag nytt hopp och nu vet jag att det här kommer att gå bra. Han visade mig ju att operationen kommer att lyckas. Så häftig känsla!

Men jag kommer ändå att fortsätta att be ikväll och imorgon kommer jag förmodligen inte göra något annat. Det finns något som heter skola och vardag, men imorgon kommer det vara en speciell dag. Jag kommer nog att be hela tiden iallafall. Det här ska gå bra! Jag har ingen aning om det kommer att ske imorgon eller vid något annat tillfälle, det berättade han inte för mig. Men det kommer att gå bra. Nu kan jag vara lugn och slipper vara orolig.

Sånger | |
Upp