Bilder kan verkligen ha ett budskap.

Wow, vilken bild! Hittade den på Facebook och kände att jag skulle kunna blogga om den här bilden eftersom jag inte har bloggat här på ett tag. Men tur att det finns en bloggapp till mobilen så jag kan blogga vart jag vill numera.

Men jag tycker att bilden är häftig för att den visar att Jesus älskar oss, och att han aldrig lämnar oss. Det är de associationerna jag får när jag ser den här bilden. Den är verkligen härlig. Den symbolicerar också att när vi är svaga, rädda eller ledsna så är han där och tröstar oss och gör oss starka igen. Även fast man som människa kan vara väldigt svag ibland så kan man vara stark ändå för att man har Jesus med sig.

Under helgen var det ett väldigt speciellt arton noll noll möte och även en speciell gudstjänst igår. Det var speciellt för att jag kände att Jesus verkligen var där.

Det finns olika sätt att "tanka sig" med Gudsenergi. Några sätt är att läsa bibeln och be tillexempel, men för mig finns det också att blogga här, även fast jag gör det väldigt sällan. Har reflekterat över det, men den här bloggen är inte skapad för trams utan för att varenda ord på den här bloggen har ett budskap. Ett annat sätt att tanka är att lyssna på kristen musik. Bönen och musiken är den jag använder mig mest av. Men jag kommunicerar med Gud på många olika sätt.

För tillfället var nog detta allt för den här gången.

Elins vardag | | Kommentera |
Upp