Konversation mellan man och Gud

Hittade en berättelse på Facebook. Rätt bra faktiskt. 
 
Man: Gud, kan jag fråga dig en sak?
 
Gud: Visst!
 
Man: Lova mig att du inte blir arg.
 
Gud: Jag lovar
 
Man: Varför lät du så mycket grejer hända mig idag?
 
Gud. Vad menar du?
 
Man: Jag vaknade sent...
 
Gud: Ja
 
Man: Min bil tog en evighet att starta...
 
Gud: Okej
 
Man: Vid lunch så gjorde de min mat fel och jag var tvungen att vänta...
 
Gud: Hmmm
 
Man: På vägen hem så dog min mobil, precis när jag skulle svara ett samtal..
 
Gud: Okej
 
Man: Och det värsta av allt var när jag kom hem - Jag ville använda min massagestol och bara slappna av. Men den fungerade inte! Ingenting gick rätt idag! Varför gjorde du det? 
 
Gud: Låt mig se... Dödsängeln var vid din säng imorse och jag var tvungen att skicka dit en av mina änglar för att kämpa för ditt liv. Jag lät dig sova igenom det.
 
Man (ödmjuk): Ohh...
 
Gud: Jag lät dig inte starta bilen eftersom det fanns en rattfyllerist på andra sidan som skulle ha kört in i din bil om du hade kört ut. 
 
Man (skäms)
 
Gud: Den första personen som gjorde din mat idag var sjuk och jag ville inte att du skulle bli smittad då jag visste att du inte hade råd att missa jobbet.
 
Man (generad): Okej
 
Gud: Din mobil dog eftersom personen som ringde skulle ge falsk vittnesbörd om vad du sade på det samtalet, därför kunde jag inte låta dig prata med dem... Jag ville skydda dig.
 
Man (lugn): Jag förstår Gud...
 
Gud: Förresten, den massagestolen hade en störning som skulle stänga av din ström i ditt hem. Jag ville inte att du skulle vara i mörker.
 
Man: Jag ber om ursäkt, Gud...
 
Gud: Var inte ledsen, bara lär dig att lita på mig... I allt det goda och det dåliga. 
 
Man: Jag kommer lita på dig. 
 
Gud: Och tvivla aldrig på att min plan för din dag är alltid än din plan.
 
Man: Jag kommer inte tvivla Gud. Och låt mig bara säga Gud, tack för allt idag. 
 
Gud: Varsågod. Det här var bara en annan dag att vara din Gud och jag älskar att titta efter mina barn...
 
 
Det här är en väldigt bra berättelse tycker jag. Ibland vakar Gud över oss mer än vad vi kan tro. 
 
                                                             
 
 
 
 
Tro | | Kommentera |
Upp