Kampen för de kristna bullarnas rätt i samhället (fortsättningen)

Nu har det gått en tid efter att bullarna fick nobben av elevkåren. Så nu tänkte jag berätta fortsättningen. 
 
Jag mejlade som sagt rektorn om detta eftersom jag kände att elevkåren hade gjort fel. Man har ändå religionsfrihet i Sverige. Jag förstår inte på vilket sätt elever med andra religionsuppfattningar skulle kunna bli kränkta av att de får en bulle där det står att personen är älskad? 
 
Rektorn svarade på mitt mejl och sa att det var helt okej att dela ut bullar. Han såg inga problem med det. Huruvida vi skulle få marknadsföra oss sa han inget om. 
 
Men vi vann alltså tillslut om man ska säga så. Elevkåren hade fel. Men det var ingen nyhet. Det kändes inte helt okej på det sätt vi blev behandlade. Vi valde att backa eftersom det var en annan klubb som hade samma tanke som vi och som hade fått tillstånd av elevkåren (naturligtvis var det inte en religiös grupp). Men vi ger inte upp. Det kommer troligtvis bli någon slags utdelning längre fram. Just nu har vi beställt affischer som kommer att sättas upp inom snar framtid. 
 
 
Upplevelser | | Kommentera |
Upp