Det onda i ryggen bara försvann

Hittade den här bilden på internet. Den fick mig genast att dra på smilbanden.




Men idag tänkte jag berätta om en händelse om inträffade för någon månad sen då jag blev tillsagd att börja läsa bibeln.

Det var en vanlig kväll som alla andra. Jag hade väldigt ont i min rygg vid det tillfället. Då sa Jesus till mig att be. Jag visste inte vad jag skulle be för, och då frågade jag Jesus vad jag skulle be för. Han sa att jag visste det.
Jag började att be för att min rygg skulle sluta att göra ont, eftersom jag knappt kunde röra mig utan att skrika högt.

Då kände jag hur han kom till mig och det blev varmt på ett ställe på armen. Jag upplevde det som att det var hans hand som var den varma punkten. Det går inte riktigt att beskriva men det kändes som det var lika varmt som en stekpanna. Men eftersom det var Jesus brände jag mig inte. Det var bara behagligt. Jag vågade inte röra mig, för jag ville inte att det skulle försvinna och var rädd att det skulle göra det om jag rörde mig. Sen försvann det onda i ryggen, och jag såg Jesus ansikte "pulserande" framför mig. Han visade mig en tunnel och sen 2 bilar som körde bredvid varandra och sen förvandlades de till ett lika med tecken och sedan visade han mig en bibel. Sen kom jag tillbaka till verkligheten och efter den händelsen läser jag bibeln mer eller mindre varje dag. Efter att ryggontet försvunnit var jag mer rörlig än vad jag vanligtvis är, så det var också coolt. Men nu är jag normalt rörlig. 

Det är så coolt att Jesus kan ta bort saker, och man förstår inte hur det går till. Det liksom bara försvinner. 

Det här var vad jag skrev om idag.
Upplevelser | |
Upp