Gommen blev hel

Nu tänkte jag berätta om en cool sak som hände med min gom. Jag var hos läkaren för ett par år sedan för att jag har en missbildning i gommen. När jag var på sjukhuset för koll för ett par år sedan har jag ett svagt minne av att gommen var för liten. Jag är livrädd för sjukhus och tandläkaren och speciellt för operationer, för jag hade ställt in mig på att jag skulle opereras. På kvällen innan läkarbesöket bad jag till Jesus att han skulle hjälpa mig, det här klarade jag inte själv. Jag ville bokstavligt talat bara fly. Men vart skulle jag ta vägen? Jag sa till Jesus att vad som än krävdes, skulle han se till att gommen skulle bli bra.

På morgonen när jag vaknade var jag egentligen glad, men tanken på att jag kunde få ett hemskt besked inom några timmar skrämde mig, och ledde till att jag absolut inte kunde vara glad. Men tanken på att vi skulle åka till min favoritstad där jag trivs som hand i handsken gjorde mig ändå lite lugnare på något underligt sätt. Jag satte på mig mitt träkors som Jesus var inristad på. Det skulle hjälpa mig att påminna mig om att Jesus var med mig.

Vi skulle börja hos tandläkaren där jag skulle röntgas. Och det var ett tandläkarbesök utan dess like. Men det är inte det viktiga i berättelsen. Jag fick bland annat stå i en röntgen där det var en spegel som jag skulle titta i. Sköterskan gick ut och jag fick stå därinne ett tag. Då tänkte jag att nu avslöjas allt. Då såg jag Jesus i spegeln, då visste jag. Det skulle ordna sig, men jag visste inte hur. Men Jesus visste och nu skulle inget farligt hända.

När röntgenbilderna var klara skulle jag göra avtryck i någon lera som skulle stelna, det har jag gjort tidigare, men jag var ändå rädd. Återigen kände jag Jesus närvaro. Detta skulle gå bra. Jag kände på mig det!

Sen var det besök på sjukhuset. Det värsta av alltihop. Jag visste att när jag fick åka hem skulle jag förmodligen veta om det blev operation eller inte. Jag hade ställt in mig på att det skulle bli operation. Men Jesus visade hela tiden att han fanns där.

Det inträffade en situation där jag fick panik och allt svartnade för ögonen, men jag blev lugn när Jesus återigen pratade med mig att allt skulle bli bra. Han hade sagt det så det skulle ju lösa sig. Jesus ljuger inte.

Så var stunden inne då jag skulle få min dom. Jag var fortfarande inställd på att jag skulle få dåliga nyheter. Hör och häpna så behövde jag inte opereras. Gommen var inte för liten! Hur förklarar man det? Jag väljer att tro att det var Jesus som såg till att jag kunde åka hem med lättat hjärta.

Det var dagens berättelse.
Upplevelser | |
Upp