Han är alltid med oss

Det bästa med Jesus är att han alltid är med oss. Det kände jag när jag var bortrest. Det var ett tillfälle då jag hade ont i ryggen efter en klumpig vurpa och kunde knappt röra mig. Jag hade bett Jesus om hjälp förra gången jag hade jätteont i ryggen, och då fungerade det. Så varför borde det inte fungera nu när det inte var lika illa? Men det var tillräckligt för att bli galen på.

Jag låste in mig på toaletten för jag ville vara i fred. Och Jesus sa till mig att gå in på toaletten och be. Jag satte mig på golvet så gått jag kunde och började be för att ryggen skulle bli bra. Då blev det varmt i fötterna som om han tog tag i mina fötter och sen kändes det som det rann varmt vatten efter ryggraden och det blev varmt på 3 ställen på ryggen.


När jag hade bett klart blev ryggen bättre. Jag kunde röra mig utan att det gjorde ont, även fast jag fortfarande var lite stel. Gud är god.

Upplevelser | |
Upp