Han går aldrig förbi dig

Nu sitter jag här och lyssnar på låten Han går aldrig förbi dig av Michael Johnson. Texten är så härlig. Det stämmer verkligen! Så är det! Den finns på Spotify och säkert på andra ställen också. Men jag hittade en video där en annan sjunger låten på youtube så tänkte dela med mig av den här för dom som inte hört den. Lyssnar på den nästan hela tiden sen jag fick höra den första gången för några dagar sen.

Det är en bra låt på många sätt.

Jag tänkte skriva lite hur jag tänker kring den här låten. För det första så sjunger de bland annat att om man inte kan bli hel i Jesu armar, i vems armar kan du då bli hel? Det är en väldigt bra fråga. Mäktigast av alla är Gud, och om inte han kan se till att vi blir hela, då finns det ingen annan som kan göra oss hela heller. Så det håller jag med om till 100%. Sedan nämns liknande mening men med andra saker flera gånger, och även där håller jag med till 100%.

Sedan är det namnet på låten och rubriken. Han går aldrig förbi dig. Det stämmer också. Om han går förbi dig, är det inte Jesus som du mött. Då måste det vara någon annan som du tror är Jesus, för Jesus lämnar oss aldrig.

Jag kan bara inte sluta lyssna på den här låten. Min nya favoritlåt.
Fast har många favoritlåtar, men alla favoritlåtar får mig att tänka på Gud och Jesus, de flesta för att de just handlar om det,men det finns en låt som jag tror inte handlar om Gud, men för mig gör den det. Jag kommer att blogga om den också längre fram. Men nu tycker jag att du ska lyssna och njuta av låten.


Sånger | |
#1 - - Robert:

Fantastiskt härligt att läsa!! God bless you!

Upp