Inloggningsuppgifter för att nå telefonsvararen Gud???









Jag fick lite tankar om några bilder jag hittade på internet, så nu skriver jag ner mina tankar i ett inlägg.

Bild nummer 1



Jag funderar över den här bilden.
Hur tänkte de när de gjorde den?
Man behöver väl inte användarnamn och lösen för att komma till Gud?
Man behöver inget telefonnummer heller.
Det är en väldigt intressant bild.
Om jag behöver Gud behöver jag väl inte ansluta mig med användarnamn och lösenord?
Vad skulle hända om datorn kraschade? Då skulle jag inte kunna ansluta mig till Gud. Då skulle hela livet krascha om han inte fanns tillgänglig.
Och alla har inte datorer, isåfall skulle inte de människorna ha någon möjlighet att nå Gud.
Gud finns för alla, även fast alla inte ser honom.
Vad skulle hända om man glömmer lösenordet? Då kan man inte heller nå Gud.
Nej, inloggningsuppgifter till Gud via dator är inget bra förslag.

Bild nummer 2.



Förstår mig inte riktitg på den här bilden. Men som jag tolkar den är det ungefär som när man ringer kundtjänst till ett företag " var god dröj". Jaha, men om det är akutfall, ska man behöva vänta på att Gud ska bli ledig? Han finns ju alltid där och då är han ingen telefonsvarare heller. Om Gud vore en telefonsvarare, skulle han förmodligen behöva lika många kopior av sig själv som det finns människor, för att människorna aldrig skulle behöva vänta.
Nu är det så smart att Gud som jag sagt tidigare inte är någon telefonsvarare, utan alla som behöver honom, hjälper han, oavsett om alla människor skulle be samtidigt.

Nej, Gud är varken en telefonsvarare eller något som man behöver inloggningsuppgifter till.

Tankar | |
Upp