Panikfyllda dagar

I några dagar har mitt liv känts rörigt. Det var dagar fyllda av ångestattacker och en oerhörd stress för att jag kände mig jagad. Jag har mig själv att skylla lite grann, men jag hade inte trott att det skulle sluta på det sättet som det gjorde. Ångesten var så stor och jag försökte göra saker som jag mår bra av. Då brukar den försvinna, men känslan av att jag var jagad fanns kvar. Allt slutade med att jag hade panik inombords. Även om jag gjorde så gott jag kunde för att lösa allt och försöka låtsas som att ingenting hade hänt, var det bara Jesus som kunde hjälpa mig helt och hållet. Jag skrek allt jag kunde i huvudet att Jesus skulle hjälpa mig. Vad hände? Jag förstod ingenting.

Jag kände mig oerhört liten och hjälplös och jag vet inte varför jag reagerade som jag gjorde. Det var ingen stor sak egentligen. Men hela situationen var skrämmande och som jag redan nämnt stressande. Det var inte bara i riktiga livet som jag blev påmind. Det fanns även på internet. 

Jag var tvungen att "stänga av". Jag bad Jesus om hjälp. Jag vet faktiskt inte alls varför det blev som det blev, men Jesus fick ta hand om det här. Jag hade redan fullt upp med att försöka förstå vad som egentligen hände. Efter det började jag läsa bibeln. Jesus och bibeln var den enda "medicinen" just då. Jag hade redan provat med allt, och ingenting annat hjälpte mig.

Jag brukar alltid ha en penna nära till hands när jag läser bibeln så jag kan strycka under saker som jag fastnar för. Det blev väldigt mycket understruket den gången. När jag läst bibeln länge kände jag mig lite bättre till mods. Paniken försvann men ångesten finns fortfarande kvar. Men den är inte lika stark, för jag vet att oavsett hur detta slutar, löser Jesus det på det sätt som det är meningen att det ska sluta. Jag behöver inte känna så som jag gör nu. Jag är ju trygg hos Jesus.

Men även fast det fortfarande finns kvar ångest har jag redan märkt en stor skillnad från igår. Det är det som är det härliga. Jesus hör alla våra böner och hjälper oss med våra problem.

Just nu lyssnar jag på den här låten, jag tycker att texten är så härlig:

Tro | |
Upp