Lite kvällstankar

Fick lite tankar nu som jag tänkte dela med mig av såhär på tisdagkväll.

Jesus är ganska mystisk. Man kan inte förstå riktigt hur han kan göra någon frisk, eller göra en människa fri från sina problem oavsett om de är jättestora. Men det vore inte kul om man förstod, då skulle det nog vara ganska tråkigt. Det är bara spännande att få se alla obegripliga saker som Jesus kan göra.

Jag är iallafall tacksam för alla positiva saker som händer i mitt liv just nu. Det är så härligt att allt börjar lösa sig tillslut och alla hinder som stått i min väg har försvunnit. Kommer det nya är det bara att jag pratar med Jesus så försvinner dom. Jag har känt mig så ensam ett tag, men numera vet jag att jag aldrig är ensam. Jag har ofta tänk varför jag om olika saker. Men nu vet jag att det var meningen att jag skulle gå igenom allt det mörka. Det har ju blivit ljust nu. Såg på Jag saknar dig filmen för ett tag sen, och där sa dom ett par kloka ord. "Även den djupaste smärtan har en mening" och så är det faktiskt om jag tänker efter. Om jag inte gått igenom allt, hade jag förmodligen inte varit den jag är idag, jag kanske aldrig hade hittat Gud för då kanske jag inte mått dåligt och ropat efter honom. Så jag är i ärlighetens namn bara tacksam att det blev så.

Det var kvällens tankar och nu ska jag fortsätta med läxan och efter det ska jag läsa bibeln och be.

Tänd ett ljus och låt det brinna.
Låt aldrig hoppet försvinna, det är mörkt nu.
Men det blir ljusare igen.
Tänd ett ljus för allt du tror på.
För den här planeten vi bor på tänd ett ljus.
För jordens barn....
Tankar | |
Upp