Sänd mig vidare

I fredags åkte jag och familjen till Kristinehamn för att lyssna på vad Simon Ådahl hade att säga till Pingstkyrkan där. Det var väldigt intressant eftersom han berättade nya saker som man inte hört förut. Det är sånna fascinerande berättelser. Och det bästa är att dom är sanna!  
 
På slutet av mötet när det var förbön, så satt jag och familjen kvar på våra platser. Men jag kände att Jesus kom fram till mig och sa: Sänd mig vidare. Först förstod jag inte vad han menade, men rätt snart kom jag fram till att han menade att jag ska sprida Herrens ord vidare. Fråga två var naturligtvis hur jag skulle bära mig åt. Jag hade inga toppenidéer. Dessutom visste jag ju inte vad Jesus menade. Men sen tänkte jag att även fast jag inte har en blekaste aning om vart detta kommer sluta, så vet jag att han har en plan. Simon sa att det fanns en person där som skulle vittna och som har blivit tystad förut. Jag kände igen mig, men inte kunde han väl mena mig? Efter mötet pratade jag med Simon och jag började berätta vad som hände förra gången jag lyssnade på honom, och mer behövde jag inte säga. Jag hade mejlat honom efter förra gången, och han kom tydligen ihåg mig. Vilket jag tycker är i sig väldigt coolt. Sen sa jag att jag hade döpt mig och då blev han så glad så han kramade mig. Det var också coolt. Men sen sa han att orden han sagt var till mig. Då blev jag övertygad om att det var Jesus som hade talat till mig under mötet. Jag fick också en övertygelse om att jag en dag ska vittna. Jag har ingen aning om hur, men jag vet att Gud visar vägen. 
 
Ett första steg med detta var att jag tänkte att jag skulle vilja sprida min blogg vidare så att fler läser. Jag vill inte sprida den för att jag vill bli bloggkändis tjäna pengar, utan jag vill att bloggen sprids för att just sprida Herrens ord vidare. Den här bloggen drivs inte för att jag vill ha pengar, bli känd. Den drivs inte heller för att bara finnas. Den drivs inte genom mig. Den drivs av Jesus, men det är jag som skriver. Jag är inte helt säker, men det funkar förmodligen såhär: Jesus gör något i min liv, antingen för att jag bett om det, eller för att han har något annat planerat. Sen skriver jag helt enkelt ner det på bloggen. Typ så går det till. 
Och det första som jag gjort för att försöka sprida bloggen vidare är att ha mejlat Dagen om min blogg och lite annan fakta. Jag vet inte om det är rätt väg att gå, men nu är mejlet skickat. Och är det meningen att bloggen ska spridas via Dagen så kommer det att bli så. Om det inte är meningen, då blir det inte så. Det är ingenting att göra åt. Jesus kanske har helt andra planer, vad vet jag?
 
Men jag ser detta som ett nytt spännande äventyr. 
Upplevelser | |
#1 - - Christina:

Hej!
Vilken fantastisk upplevelse du måste ha haft. Jag tror du är på rätt väg och vi verkar ha samma mål med våra bloggar! :)

#2 - - Micael Grenholm:

Hejsan!

Fantastiskt vittnesbörd och superbra blogg! Simon är bra han :) Jag ska ta och informera om din blogg från min så fler hittar hit.

Gud välsigne dig,
Micael
http://helapingsten.wordpress.com/

#3 - - Anders Ingvald:

Upplevelsen lät härlig!!
Försöker själv få till ett besök av Jesus men har inte lyckats ännu.. har dock inte försökt så länge heller, e rätt "ny-troende" ;) Kul att se att fler har samma idé som en annan iaf, att göra Gud och Jesus känd på fler sätt än bara genom kyrka och bibeln.. keep up the good work :)

mvh/Anders

http://denviktigasteinformationen.se

#4 - - keijo:

Hälsning med ny eld med oss idag och att Herren sänder oss till att vinna folk från eviga döden och låt många få kalllelse att gå och att den Heliga Ande är med oss och hjälper oss låt han falla på oss idag start och lår detta starta från mej med ,tack med välsignelse keijo södertälje

Upp