Du har fått ett brev från Gud. Vågar du öppna det?

Hittade det här youtube-klippet på Facebook, och det var så bra så var tvungen att lägga ut det här.
Några bibelord som jag verkligen fastnade för var:
 
Psaltaren 139:15-16,  Du var inte ett misstag, för alla dina dagar är skrivna i min bok.  
 
Matteus 7:11, Jag erbjuder dig mer än vad någon jordisk far någonsin kan.
 
Jakobsbrev 1:17, Varje god gåva som du tar emot, kommer från min hand.
 
Jeremia 29:11, Min plan för din framtid har alltid varit fylld med hopp.
 
Jeremia 32:40-41 , Jag kommer aldrig att sluta göra gott för dig. Min önskan är att vårda dig som en vacker blomma, med hela mitt hjärta och hela min själ. 
 
5 Mosebok 4:29,  Om du söker mig med hela ditt hjärta, kommer du att finna mig. 
 
Psaltaren 37:4, Ha din glädje i mig och jag ska ge dig vad ditt hjärta begär. 
 
2 Korintherbrevet 1:3-4, Jag är också Fadern som tröstar i alla svårigheter. 
 
Psaltaren 34:19, När du är förtvivlad, är jag nära dig.
 
Och en del fler. 
 
Man kan verkligen säga att jag snubblade över videoklippet. För tillfället är det ett tandläkarbesök som tynger mitt hjärta. Jag har tandläkarskräck, men jag hittar min styrka i Gud, och jag ska övervinna rädslan en gång för alla, för jag vet egentligen att Jesus är med mig varenda minut, även när jag som minst märker av honom. Videoklippet fick mig verkligen att inse att jag inte kommer gå ensam igenom det här, utan att Gud kommer va med mig.
 
...Och om vår Gud är för oss, vad kan då stå emot oss?....
 
Det är ord som jag faktiskt borde lyssna på oftare, för det är faktiskt mycket kraft i dom orden. Gud är ju faktiskt mäktigast av allt, så vad kan då vinna över honom? Inget!  
 
 
 
  
 
| |
#1 - - keijo:

Gud utan Jesus blod har ingen kontakt men genom Jesus vi har underbar kontakt till Gud och fårlåtelse från synder och vi får vara brev från Herren till världen med budskap från kärleksful pappa i himlen och han vill endast allas bästa och bästa möjliga liv med den Heliga Andens kraft för fröjd ,tack med välsignelse ,keijo södertälje

Upp